Delbetalning

 

Du kan ansöka om att betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

 

Fast delbetalning

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 3, 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Länk till Klarnas Allmänna Villkor här

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

 

Ansökan och accept

Om Klarna godkänner din ansökan om delbetalning kommer beloppet att läggas till ditt befintliga Klarna Konto. Om Klarna godkänner din ansökan och du inte redan har ett Klarna Konto kommer vi att skicka en bekräftelse till dig. När du har fått din bekräftelse har du ett Klarna Konto.

Klarna förbehåller sig rätten att neka din ansökan om delbetalning.

 

Kreditprövning och personuppgiftshantering

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning och det påverkar inte heller din kreditvärdighet/score. Klarna har rätt att behandla dina personuppgifter som personuppgiftsansvarig för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal, för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES.

Vi kan också skicka information om storleken på din utestående skuld, eller information om krediten sagts upp av oss (exempelvis om den inte återbetalats i tid), till UC AB. Den information som skickas till UC kommer att presenteras i UC:s framtida kreditupplysningar om dig, vilka är tillgängliga även för andra företag. Du kan alltid kontakta oss eller UC AB för att få reda på vilken information som delats mellan oss.

I Dataskyddsinformationen hittar du mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.