fredag 19 juli 2013

Vecka 29, fredag

Den 13 juli så var vi till Långsele camping på "Kusin träff". Det var Börjes kusiner som träffades. Vi åt lax till lunch och sedan så berättade alla kusiner lite om sig själva. Sedan så fick vi tårta att fira farmor Ester med. När ätandet var klart så ville Moa gå runt och titta lite. Det slutade med att vi åkte hem och hämtade badkläder. När vi väl var ombytta och stod med fötterna i vattnet så insåg vi att 22 grader inte alls var så varmt. Moa plaskade på.

Efter ett tag så lyckades vi få upp Moa ur vattnet samt få på henne kläderna. Vi hann precis hem till Skolgatan innan ösregnet och åskan kom.

I söndags så åkte vi på förmiddagen och gratulerade Ester på 92-års dagen. Stort GRATTIS till Ester.

På eftermiddagen så var vi till lekplatsen med Moa. Hon träffade på två andra tjejer, Moa och Saga, som hon lekte med.

På söndagen efter lekandet så fick jag frossa igen så jag lade mig och vilade. Visade sig att febern hade kommit tillbaka.

På måndag morgon så påbörjade vi vår färd mot Sundbyberg. Vi passade även på att vika av vägen för ett stopp vid Västanåfallet.

Sedan så gjorde vi ett stopp i Sundsvall och i Rotebro på vägen hem. När vi kom hem så var Eva här. Hon hade varit snäll och tagit hand om våra blommor medan vi varit borta. Hon har även putsat fönsterna. TACK så mycket. Vi blev även bortskämda med middag.

I tisdags så skulle vi gå och titta på hästarna. När vi kom till stallet så var alla hästar borta. Den enda som var där var en katt.
Moa klappade katten lite innan vi fortsatte till starten på Ursviks spåren. Där åt vi lite medhavd fika och Moa lekte lite. Efter det så tog vi bussen till Lötsjön där Moa fick leka i lekparken innan vi avslutade med fika hos Gröna Stugan.

I onsdags, 17 juli, så åkte vi tidigt mot Svedenbadet i Bergshamra.
Det var ett bra beslut att åka och bara för det blev en varm dag.

Igår så åkte Andreas och Moa för att träffa hunden Stickan, själv så åkte jag en vända till stan. Andreas bror Peter fyllde år igår. GRATTIS Peter.

Idag, 19 juli, har det varit rätt grått samt mycket kallare. Vi passade därför på att besöka IKEA.

Vi kom som vanligt hem med lite fler saker än planerat. Nu ikväll så blev vi bjudna på middag hos Eva.
Nu sover Moa och Andreas. Jag har just avslutat stekandet av plättar inför morgondagens utflykt till hästarna på Överjärva Gård.